Blog > Komentarze do wpisu
Kasza jaglana

Składniki:

  • Kasza jaglana
  • Sezam
  • Przyprawy- sól, curry
  • Oliwa z oliwek

Sposób przygotowania:

  • Kaszę jaglaną zalać gorącą, przegotowaną wodą, jedna filiżanka kaszy na 2 filiżanki wody.
  • Gotować pod przykryciem około 10-15 minut, aż będzie miękka.
  • Po ugotowaniu dodać przyprawy i 1 łyżeczkę oliwy z oliwek.
  • Podprażyć na patelni sezam i posypać nim kaszę.

Jeżeli ktoś lubi, można do kaszy dodać podsmażoną lekko na patelni cebulę. Wtedy warto dodać jeszcze trochę kminku (może być zmielony) lub majeranku, żeby wspomóc trawienie.

Do tego pasują różne surówki. Przygotowałam dwie.

Zielona surówka

Składniki:

  • Zielony groszek (świeży gotowany lub konserwowy)
  • Świeży ogórek (może być konserwowy lub kiszony)
  • Zielona papryka
  • Awokado
  • Oliwa z oliwek
  • Przyprawy- sól

Wszystko pokroić i wymieszać z solą i oliwką.

Surówka z kapusty

Składniki:

  • Biała kapusta
  • Seler
  • Marchew
  • Natka pietruszki
  • Oliwa z oliwek
  • Sól

Wszystko zetrzeć na tarce z dużymi oczkami. Natkę pietruszki poszatkować. Dodać trochę soli do smaku. Wszystko wymieszać i lekko ręcznie ugnieść, wyciskając delikatnie sok z warzyw. Dodać  łyżeczkę oliwy z oliwek.

środa, 24 marca 2010, slq1

Polecane wpisy

  • Jak wykorzystać nadwyżkę ugotowanych płatków owsianych?

    Mam niejaką tendencję do robienia wszystkiego za dużo. Tak też często jest z kaszą z płatków owsianych. Prawie zawsze zostaje mi nadwyżka kaszy, którą wyrzucam.

  • Tofu a'la karp po żydowsku

    Składniki: 1 kostka tofu, garść rodzynek, garść płatków migdałowych, 1 cebula, 1 mała marchew, 1 mała pietruszka, kilka liści zielonej pietruszki, 1 płaska łyże

  • Placki ziemniaczano-warzywne

    Składniki 10 dużych surowych ziemniaków startych jak na placki ziemniaczane połowa niedużej cukinii ćwiartka kostki tofu 0,5 cebuli i ew. szczypiorku połowa bro

Weganizm Weganizm

Weganizm