Blog > Komentarze do wpisu
Leczo na każdą okazję

Do przyrządzenia lecza wystarczą:

3 czerwone papryki

2-3 cebule

kostka wędzonego tofu

słoik przecieru pomidorowego bio/ latem zastępujemy 5-6 pomidorami

przyprawy

ale warto dodać jeszcze:

bakłażana

niedużą cukinię

mleczko kokosowe

Na wstępie kroimy bakłażana w plastry i solimy z obu stron, pozostawiając na kilkanaście minut, aby bakłażan puścił goryczkę.

Do większego gara wlewamy na dno odrobinę oleju, wrzucamy pokrojoną w kostkę czerwoną paprykę i dusimy pod przykryciem.

Osobno podsmażamy kolejno cebulę i cukinię, niezbyt długo, żeby pozostała lekko chrupiąca. Plastry bakłażana płuczemy, aby usunąć gorycz. Kroimy w kostkę. Do rondelka wlewamy kilka łyżek mleczka kokosowego i podsmażamy na nim bakłażana, dodając równocześnie przyprawy: sól, pieprz, trochę przypraw do grilla, do smaku.  Podsmażoną cebulkę, cukinię i bakłażana dodajemy do duszącej się papryki.

Smażymy drobne kawałki wędzonego tofu i również dorzucamy do papryki.

Pora dodać przecier pomidorowy oraz przyprawić całość solą, pieprzem, bazylią, mogą być też zioła prowansalskie czy inne ulubione. Jeśli lubimy ostrą nutę to koniecznie dodajemy szczyptę ostrej papryki, małą papryczkę chili lub ząbek czosnku.

Ostatecznie dusimy wszystko razem aż smak wędzonego tofu przeniknie do potrawy i wszystkie składniki osiągną pożądaną miękkość (nie można dopuścić do zbytniego rozgotowania ani też nie powinny za bardzo chrupać). W razie potrzeby podlewamy wodą lub dodajemy więcej przecieru. Można też na koniec dodać łyżkę lub dwie mleczka kokosowego, nie za dużo, żeby potrawa nie nabrała białego koloru.

Najlepiej smakuje z chlebkiem lub ze świderkami.

piątek, 23 kwietnia 2010, slq1

Polecane wpisy

  • Jak wykorzystać nadwyżkę ugotowanych płatków owsianych?

    Mam niejaką tendencję do robienia wszystkiego za dużo. Tak też często jest z kaszą z płatków owsianych. Prawie zawsze zostaje mi nadwyżka kaszy, którą wyrzucam.

  • Tofu a'la karp po żydowsku

    Składniki: 1 kostka tofu, garść rodzynek, garść płatków migdałowych, 1 cebula, 1 mała marchew, 1 mała pietruszka, kilka liści zielonej pietruszki, 1 płaska łyże

  • Placki ziemniaczano-warzywne

    Składniki 10 dużych surowych ziemniaków startych jak na placki ziemniaczane połowa niedużej cukinii ćwiartka kostki tofu 0,5 cebuli i ew. szczypiorku połowa bro

Weganizm Weganizm

Weganizm