Blog > Komentarze do wpisu
Placek ziemniaczany po węgiersku

SKŁADNIKI do placka

12 ziemniaków średniej wielkości

olej do smażenia

1 cebula ( niekoniecznie)

pieprz, sól, 2 łyżki mąki

SKŁADNIKI DO GULASZU

500 do 700 g gotowych, mrożonych kawałków wegańskiego kurczaka lub ugotowanych w bulionie warzywnym i odciśniętych z wody kawałków mięsa sojowego

mąka

sól, pieprz, papryka, cayenne

sos sojowy

1 cebula

ziarna pieprzu, ziela angielskiego, 2 liscie laurowe

olej do smażenia

1 do 2 łyżek pasty pomidorowej

SPOSÓB PRZYGOTOWANIA

Ziemniaki zetrzeć w robocie kuchennym lub na tarce ręcznej, dodać na koniec cebule do starcia.

Ciasto ziemniaczane doprawić solą i pieprzem.

„Mięso” sojowe skropić sosem sojowym, dokładnie wymieszać. Następnie posypać je mąką i jeszcze raz wymieszać. Cebulę pokroić. Podgrzać olej, wrzucić cebulę i podsmażyć na złoty kolor, wyłożyć „mięso” i zalać małą ilością wody, dodać wszystkie przyprawy i gotować jakiś czas uważając, by się nie przypalało. Gdyby sos nie miał odpowiedniej gęstości, dosypać trochę mąki w przeciwnym wypadku dodać wodę. Sos powinien być bardzo gęsty. Na koniec gotowania dodać pastę pomidorowa i jeszcze raz zagotować.

Gulasz smakował najlepiej drugiego dnia.

Na niedużą patelnię wylać ciasto ziemniaczane i smażyć z obydwu stron aż będzie chrupkie.

Wyłożyć placek na talerz i nałożyć nań dowolną ilość gulaszu.

Surówka z łagodnie kiszonej kapusty pasuje wspaniale , ja miałam tylko szparagi zielone, które ugotowałam w ca 7 minut na parze i też było niezłe.

Starłam za dużo ziemniaków, których nie miałam ochoty wyrzucić, wobec czego przełożyłam resztkę do słoika, zakręciłam pokrywkę i wstawiłam do lodówki. Następnego dnia zdjęłam troszkę ziemniaków z górnej warstwy i reszta była całkiem jak świeżo starte ziemniaki.

Podane proporcje wystarczą na 3 porcje.

niedziela, 25 kwietnia 2010, slq1

Polecane wpisy

  • Jak wykorzystać nadwyżkę ugotowanych płatków owsianych?

    Mam niejaką tendencję do robienia wszystkiego za dużo. Tak też często jest z kaszą z płatków owsianych. Prawie zawsze zostaje mi nadwyżka kaszy, którą wyrzucam.

  • Tofu a'la karp po żydowsku

    Składniki: 1 kostka tofu, garść rodzynek, garść płatków migdałowych, 1 cebula, 1 mała marchew, 1 mała pietruszka, kilka liści zielonej pietruszki, 1 płaska łyże

  • Placki ziemniaczano-warzywne

    Składniki 10 dużych surowych ziemniaków startych jak na placki ziemniaczane połowa niedużej cukinii ćwiartka kostki tofu 0,5 cebuli i ew. szczypiorku połowa bro

Komentarze
Gość: , *.osk.enformatic.pl
2012/12/01 11:25:31
Mniam mniam :P

Weganizm Weganizm

Weganizm