Blog > Komentarze do wpisu
Deser jabłkowy

 

 

Składniki:

  • 3 jabłka
  • filiżanka wiórków kokosowych
  • 2 filiżanki pestek słonecznika
  • syrop z agawy
  • cytryna
  • laska wanilii
  • cynamon

 

Pestki słonecznika zamoczyć na noc, po czym odlać wodę (można podlać nią kwiatki).

3 jabłka zetrzeć na tarce, dodać sok z połowy cytryny, łyżeczkę startej skórki z cytryny, łyżeczkę cynamonu, syrop z agawy do smaku, zetrzeć laskę wanilii, dodać pestki słonecznika i wiórki kokosowe. Wszystko razem wymieszać.

Można zjeść od razu lub schować do lodówki na co najmniej 20 min. (wtedy bardziej smakuje).

 



czwartek, 22 listopada 2012, slq1

Polecane wpisy

  • Deser na zimno

    Składniki: zamrożone kostki mango banan mrożone maliny marakuja mango Miksujemy składniki (z wyjątkiem marakui i mango), otrzymaną masę przekładamy do miseczki

  • Kuleczki daktylowe

    Składniki: 7 świeżych daktyli (masa daktylowa) 2 łyżki kakao łyżka wiórków kokosowych Sposób przygotowania: Wypestkowane daktyle wymieszać z kakao i wi

  • Tiramisu

    Składniki: opakowanie wegańskich herbatników półsłodkich (np. SAN) puszka mleka kokosowego (niecała) ok. 9 łyżek stołowych kaszy manny płaska łyżeczka budyniu w

Komentarze
2012/11/22 08:24:42
brzmi przepysznie:)
-
Gość: Andrzej Skurko, 193.238.66.*
2012/11/22 11:26:25
smakowite, proste, pożywne, zdrowe, pasuje do tej pory roku, wzmacnia energię czi nerek a zatem ma działanie wybitnie terapeutyczne, oparte na naszym rodzimym cudzie, jabłkach, które tu najbardziej pasują odmiany słodkie, chrupkie i najbardziej soczyste, polecam serdecznie
-
Gość: Andrzej Skurko, 193.238.66.*
2012/11/23 11:05:16
jest smaczne, lecz według mnie cena składników: szklanka wiórków kokosowych, wanilia jest ci ta cena najgorszym składnikiem tej potrawy, choć raz od wielkiego dzwonu można się pokusić na taki luksus; może w przyszłości można by było pomyśleć o tym, że nie wszyscy witarianie opływają w dostatki i lepsze dla nich są też takie zupełnie najtańsze składniki przygotowanych potraw, co nie zaprzecza, że może z tego wyjść bardzo smaczna alchemia kuchni zdrowej i szczęśliwej
-
Gość: Andrzej Skurko, 193.238.66.*
2012/11/23 13:04:26
Ostatnia moja uwaga to te nieszczęsne wiórki kokosowe w wielkości 1 szklanka. Otóż to bardzo niezdrowe.
Spróbujmy więcej powiedzieć o mniej korzystnych aspektach kokosu. A więc produkt ten jest dość mocno kaloryczny, gdyż w 100g zawiera ponad 600kcal. To głównie za sprawą tłuszczu, którego zawartość w wiórkach kokosowych waha się na poziomie około 60g/100g. Co więcej, w przewadze są to tłuszcze nasycone (około 53g/100g), co z punktu widzenia zdrowia, a szczególnie układu krążenia nie wydaje się korzystne. Poza tłuszczem nasyconym, innych rodzajów tłuszczów raczej nie uświadczymy, jedynie jest tam nieco jednonienasyconych kwasów tłuszczowych (ok.4-5g/100g).
Pamiętajmy o tym by tylko 10% węglowodanów pochodziło w naszej codziennej diecie z tłuszczów! A zatem pod tym względem to bardzo niezdrowa potrawa ze względu na ilość tłuszczu (powalająca!) i potężna ilość niezdrowych tłuszczów, nasyconych. Moja ogólna ocena to niedostatecznie za tę konkretnie potrawę deserową. I proszę się choćby pisząc do mnie prywatnie ustosunkowywać się do moich komentarzy.
-
Gość: Wika, *.adsl.inetia.pl
2012/12/07 16:24:28
Jedna filiżanka wiórków kokosowych to myślę, że około pół szklanki, nie szklanka. Poza tym deserem można się z kimś podzielić, nie trzeba wszystkiego zjeść samemu:):):) Zawsze można też użyć surowych wiórków kokosowych, które zawierają niewielkie ilości nasyconych kwasów tłuszczowych.
-
2012/12/10 16:43:18
Szanowni Państwo!

Jestem studentką Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej na Uniwersytecie A.Mickiewicza na specjalności Nowe Media. Prowadzę badanie naukowe dotyczące blogów kulinarnych w Polsce. Wszystkich autorów blogów kulinarnych zachęcam do wypełnienia ankiety. Zajmie to Państwu jedynie ok. 1 - 2 minut. Wyniki zostaną zaprezentowane w pracy naukowej dotyczącej charakterystyki bloga jako nowej formy komunikacji społecznej.

Ankieta dla autorów blogów kulinarnych: www.ebadania.pl/97797035d63e99d8

Dziękuję za poświęcony czas,
Agata Ornafa.
-
2013/03/27 10:10:55
Robię coś takiego: jedno potarte jabłko, garść rodzynek (albo żurawiny, suszonych wiśni), kilka pokrojonych winogron/banan, garść zmiażdżonych w dłoni płatków migdałów, do tego mielone różne orzechy, mielone siemię lniane, mielony sezam, skórka pomarańczowa. Wychodzi bardzo pożywne jedzonko.
-
2014/06/10 12:38:03
Witam ponownie,
dziękuję wszystkim, którzy wzięli udział w moim sondażu :) Dzięki Waszym 381 ankietom, udało mi się napisać w zeszłym roku pracę magisterską i obronić ją z wynikiem bardzo dobrym. W tym roku na podstawie udzielonych przez Was odpowiedzi powstała książka "Blogi kulinarne - pyszna historia Internetu". Zapraszam wszystkich do lektury! :)

wydaje.pl/e/blogi-kulinarne-pyszna-historia-internetu

Weganizm Weganizm

Weganizm