niedziela, 19 sierpnia 2012
Chrupki chlebek z ziaren

Składniki

  • 1 niepełna filiżanka ziaren słonecznika
  • 1 niepełna filiżanka ziaren sezamu nie pozbawionego otoczki
  • 1 niepełna filiżanka siemienia lnianego
  • 1,5 filiżanki mąki drobnomielonej z kukurydzy
  • 2 do 5 łyżek oliwy z oliwek lub oleju rzepakowego
  • gruba sól do posypania ciasta
  • 200 ml wrzątku

 

SPOSÓB WYKONANIA

Wymieszać wszystkie suche składniki, zalać wrzątkiem oraz wlać oliwę. Ponownie wymieszać i ciasto przełożyć na blachę wyłożoną papierem do pieczenia. Rozprowadzić ciasto ręką, a następnie przykryć arkuszem papieru i rozwałkować wałkiem po całej blasze. Na koniec posypać solą.

Wkładamy blachę do piekarnika nagrzanego do 1500C i pozostawiamy do upieczenia na 1 godzinę. Po tym czasie otwieramy lekko piekarnik i pozostawiamy tam upieczony chlebek aż do wystygnięcia. Wychłodzony chlebek dzielimy ręką na mniejsze kawałki i przekładamy do pojemników, gdzie mogą pozostawać długo.



niedziela, 05 sierpnia 2012
Makaron z sosem pesto



Składniki:

  1. makaron pełnoziarnisty (1 opakowanie)


Pesto:

  1. 1 pęczek świeżej bazylii
  2. ½ szklanki orzeszków piniowych
  3. 2 awokado
  4. 2 łyżki soku z cytryny
  5. ½ szklanki oliwy z oliwek
  6. 3 ząbki czosnku
  7. sól morska
  8. pieprz



Makaron ugotować w dużej ilości wody, aby się nie posklejał.

Wszystkie składniki do pesto zmiksować w blenderze.

Makaron wymieszać z pesto w dużej misce, dodać kilka listków bazylii oraz sól i pieprz do smaku. Można podawać np. z sałatą przyprawioną octem i oliwą.



Przepis pochodzi z magazynu Shape i został przygotowany przez znaną wegańską szefową kuchni Chloe Coscarelli.

Weganizm Weganizm

Weganizm