niedziela, 24 lutego 2013
Zamiast śniadania

Pożywny sok, który zastąpi śniadanie, na pewno nam wystarczy do południa. 

  • marchewka
  • gruszka
  • ogórek
  • łodygi selera naciowego
  • bardzo malutki kawałek świeżego imbiru

Na lunch możemy zmiksować jeżyny, jagody i mango (w zimie mrożone), z łyżką zmielonego ziarna konopi, amly i spiruliny, ja jeszczę dodaję łyżkę maqui, plus jakieś mleczko roślinne.



piątek, 09 września 2011
Śniadaniowy koktajl

Latem chętnie jadam lekkie śniadania, ponieważ sypiam dłużej i zaraz po przebudzeniu nie jestem głodna. Niemal zmuszam się, żeby coś zjeść, tylko po to, by później zasiąść do pozostałych posiłków nie wygłodniała jak przysłowiowy wilk, bo wtedy, jak wszyscy wiedzą, jemy dużo więcej niż organizm wymaga. Poniżej jeden z takich koktajli:

Składniki:

  • mleko sojowe (można zastapić ryżowym etc.)
  • melon galia
  • banany
  • łyżeczka domowej galaretki z czarnej porzeczki lub dżem

 

 

Zdarzało się, że nie miałam owoców czy mleka sojowego, wtedy chętnie jadłam jogurt sojowy z musli bez cukru i ew. bananem, a zamiast kawy piłam pyszną i niesamowicie korzystną dla zdrowia kombuchę, do której mam nadzieję powrócić niebawem.



wtorek, 15 czerwca 2010
Śniadanie pełne życia

Składniki (dla 2 osób):

  • garść namoczonych nasion słonecznika
  • garść namoczonych dowolnych orzechów lub migdałów
  • 4 daktyle
  • 4 suszone morele
  • trochę rodzynek
  • kilka truskawek
  • 2 łyżeczki zmielonych nasion sezamu lub lnu

na polewę:

  • 2 banany
  • pomarańcza

Nasiona i orzechy namoczyć przez noc w lodówce, aby je ‘przebudzić do życia’.

Jest to możliwe tylko w przypadku ‘żywych’ nasion, które nie zostały poddane parowaniu czy suszeniu w wysokiej temperaturze. Zarówno nasiona, orzechy jak i suszone owoce najlepiej kupować w sklepach z żywnością ekologiczną. Suszone owoce sprzedawane w większości marketów są siarkowane, a nasiona i orzechy poddane przemysłowym procesom, które niszczą ich naturalne enzymy trawienne.

Suszone owoce też można wcześniej namoczyć choć niekoniecznie. Pokroić drobno.

Truskawki pokroić na cząstki lub plasterki. Można dodać inne owoce. Wszystkie składniki połączyć. Ja dodaję jeszcze zmielone w młynku nasiona sezamu lub lnu.

Na koniec przychodzi polewa: wyciskamy sok z pomarańczy i miksujemy z bananem na gładko. Pycha!

Weganizm Weganizm

Weganizm